ROZDZIAŁ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
Stowarzyszenie „AUTO MOTO KLUB WROCŁAWSKI” jest klubem sportowym o profilu kartingowym, motocyklowym i samochodowym, zwany dalej Klubem.
§2
- Klub jest społeczną organizacją zrzeszającą automobilistów, motocyklistów i sympatyków motoryzacji działającą na podstawie prawa Stowarzyszeniach.
- Klub jest członkiem rzeczywistym Polskiego Związku Motorowego.
- Działalność Klubu oparta jest na statucie i podejmowanych uchwałach przez Polski Związek Motorowy.
§3
- Siedzibą Klubu jest miasto Wrocław a terenem działalności terytorium Rzeczypospolitej Polski.
- Klub może powoływać jednostki organizacyjne w kraju podporządkowane władzom Klubu (zgodnie z §50 niniejszego statutu)
§4
Auto Moto Klub Wrocławski posiada osobowość prawną.
§5
Klub może być członkiem krajowych, zagranicznych i międzynarodowych organizacji na warunkach określonych w ich statutach jeśli nie narusza zobowiązań wynikających z umów międzynarodowych których Rzeczypospolita Polska jest stroną.
§6
Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej ogółu swoich członków.
§7
Do prowadzenia działalności, Klub może zatrudniać pracowników w tym członków Klubu i członków Zarządu pełniących obowiązki funkcyjne w Klubie.
§8
Auto Moto Klub Wrocławski używa pieczęci podłużnej o treści z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie przepisów:
AUTO MOTO KLUB
W R O C Ł A W S K I
ul. Traugutta 146/10
50-420 Wrocław
§9
Klub posiada logo, którym jest kierownica samochodowa z laurami w żółto-czerwono-czarnym kole oraz sygnaturę z napisem „AUTO MOTO KLUB WROCŁAWSKI” pośrodku którego znajduje się symbol kierownicy samochodowej. Wzór logo i sygnatury znajduje się w załączniku do statutu. Auto Moto Klub Wrocławski jest ich jedynym prawowitym właścicielem.
§10
Klub jest stowarzyszeniem samorządnym, niezależnie kształtującym i realizującym swój program.
ROZDZIAŁ 2
CELE I ŚRODKI DZIAŁANIA
§11
Celami działalności Auto Moto Klubu Wrocławskiego są:
- Inicjacja i organizowanie działalności rozwijającej wiedzę motoryzacyjną i podnoszącą poziom kultury motoryzacyjnej ogółu społeczeństwa.
- Działanie na rzecz podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i ochrony środowiska.
- Organizacja i popularyzowanie masowych i wyczynowych sportów motorowych w szczególności kartingowego, motocyklowego, samochodowego, speedrowerowego i żużlowego.
- Krzewienie wśród społeczeństwa wiedzy i kultury motoryzacyjnej.
- Kultywacja historii motoryzacji i sprawowanie opieki nad jej zabytkami.
- Szkolenie i podnoszenie kwalifikacji sympatyków motoryzacji.
- Integracja środowiska sympatyków motoryzacji i sportów motorowych.
- Szerokie rozwijanie kontaktów z krajowymi i zagranicznymi organizacjami o podobnym charakterze i zakresie działalności.
- Ochrona praw i interesów sympatyków motoryzacji i sportów motorowych.
§12
Powyższe cele, Klub realizuje poprzez:
- Organizacja imprez towarzyskich i zawodów w sporcie kartingowym, motocyklowym, speedrowerowym, samochodowym i żużlowym a także przedsięwzięć charytatywnych.
- Organizacja zlotów i spotkań sympatyków motoryzacji i innych imprez w zakresie turystyki motoryzacyjnej.
- Propagowanie, podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej.
- Współdziałanie z organami administracji rządowej, samorządowej i specjalnej, instytucjami i organizacjami społecznymi oraz sportowymi w organizacji akcji, imprez i zawodów mających na celu podnoszenie kultury motoryzacyjnej i bezpieczeństwa jazdy.
- Prowadzenie szkoleń motorowych i różnorodne działania w zakresie doskonalenia techniki jazdy, podnoszenia poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego i szerzenia większej kultury i wiedzy motoryzacyjnej.
- Prowadzenie podstawowych szkoleń i udoskonalających w zakresie kierowania pojazdami dla osób sprawnych i niepełnosprawnych.
- Stanowcze przeciwdziałanie ujemnym skutkom rozwoju motoryzacji i działania na rzecz ochrony środowiska zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.
- Organizacja imprez kulturalnych i życia klubowego.
- Wykonywanie innych czynności z dziedziny motoryzacji powierzonych lub zleconych przed odpowiednie władze państwowe, samorządowe oraz organizacje społeczne i gospodarcze a w szczególności Polski Związek Motorowy.
- Nawiązywanie kontaktów krajowych i międzynarodowych służących rozwojowi działalności Klubu.
- Udział wszystkich członków Klubu w zawodach sportowych, imprezach tematyki bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz turystyczno-motorowych w kraju i za granicą.
- Tworzenie infrastruktury technicznej w celu realizacji rozwoju sportów motorowych, turystyki i działalności z zakresu podwyższenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Budowa, eksploatacja obiektów sportowych i urządzeń służących do sprawnej organizacji imprez sportowych, turystyczno-motorowych z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz szkolenia w zakresie wiedzy motoryzacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Organizacja imprez dla użytkowników pojazdów mechanicznych stwarzających do wymiany doświadczeń, części zamiennych z akcesoriami a także samych pojazdów przy preferowaniu najnowszych osiągnięć w dziedzinie sportu i motoryzacji.
- Produkcja i rozpowszechnianie materiałów propagandowych, promocyjnych, reklamowych i innych związanych z motoryzacją. Prowadzenie działalności wydawniczej.
§13
Dla uzyskania środków finansowych na realizację celów statutowych, Klub może prowadzić działalność gospodarczą we własnym zakresie lub przez udział w innych podmiotach gospodarczych zgodnie z obowiązującymi w zakresie przepisami.
ROZDZIAŁ 3
CZŁONKOWIE, ICH PRAWA I OBOWIĄZKI
§14
- Członkowie Klubu dzielą się na:
a) Zwyczajnych
b) Honorowych
c) Wspierających - Członkiem zwyczajnym Klubu może zostać każdy obywatel Rzeczypospolitej Polski mający pełną zdolność do czynności prawnych i który nie jest pozbawiony praw publicznych wykazujący zainteresowanie realizacji celów statutowych Klubu po spełnieniu wymogów określonych statutem.
- Członkiem zwyczajnym Klubu może zostać cudzoziemiec zamieszkały na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jak i również nie mający miejsca zamieszkania na terenie RP.
§15
W działalności na rzecz Klubu może uczestniczyć młodzież poniżej 18 lat za pisemną zgodą prawnych opiekunów.
§16
- Przyjęcia na poczet członków zwyczajnych Automobilklubu dokonuje Zarząd w drodze uchwały po stwierdzeniu, że kandydat złożył pisemną deklarację przystąpienia wraz z klauzulą RODO, opłacił składkę członkowska wraz z wpisowym oraz zobowiązał się do przestrzegania statutu, obowiązujących regulaminów i uchwał podjętych przez Zarząd Klubu.
- Zarząd może odmówić przyjęcia na poczet członków osoby, która nie spełnia warunków statutowych lub innych przyczyn określonych każdorazowo przez Zarząd Klubu.
- Dowodem członkostwa w Klubie jest plastikowa legitymacja wydawana przez Polski Związek Motorowy a także zaświadczenie przynależności wystawione przez biuro Klubu.
§17
Członek zwyczajny ma prawo do:
- Czynnego i biernego wyboru do władz Klubu oraz przynależności do Klubu w roku za który opłacił ustaloną składkę członkowską.
- Zgłaszania postulatów i wniosków do władz Klubu.
- Aktywnego uczestnictwa w działalności Klubu w wybranych przez siebie dziedzinach.
- Uczestniczenia w imprezach i zawodach organizowanych przez Klub na zasadach ustalonych w danym regulaminie.
- Uczestniczenia w imprezach i zawodach ogólnopolskich jednocześnie reprezentując barwy Klubu.
- Korzystania zgodnie z obowiązującymi uchwałami i regulaminami ze szkoleń sportowych i technicznych, obiektów, sprzętu i urządzeń klubowych, pomocy organizacyjnej i finansowej na zasadach określonych przez Zarząd.
- Korzystania z świadczeń i ulg przysługującym członkom Klubu określonych przez Zarząd w odrębnie wydanych przez Zarządu regulaminach i podjętych uchwałach.
- Swobodne lokowanie barw i symboli Klubowych
§18
Członek zwyczajny ma obowiązek:
- Przestrzegać postanowienia statutu, brać aktywny udział w realizacji celów statutowych Klubu oraz akceptować wewnętrzne regulaminy i podejmowane uchwały przez Zarząd Klubu.
- Regularnie opłacać składki członkowskie do 31 grudnia każdego roku kalendarzowego.
- Podnosić poziom sportowy i fachowy w zakresie motoryzacji w ramach dbania o dobre imię Klubu.
- Dawać przykład właściwej postawy moralnej, dbać do dobre imię Klubu i godnie strzec godności członka Auto Moto Klubu Wrocławskiego.
- Chronić maksymalnie w ramach swoich możliwości majątku i interesów Klubu jako dobra wspólnego.
§19
Członek honorowy ma prawo:
- Brać udział w walnych zebraniach sprawozdawczych i sprawozdawczo-wyborczych.
- Wyrażania opinii na piśmie w charakterze doradczym na prośbę Zarządu Klubu.
- Korzystać z wszystkich praw przysługujących członkom zwyczajnym.
§20
- Członkiem wspierającym może być krajowa lub zagraniczna osoba prawna lub fizyczna, organizacja rządowa i samorządowa, sportowa spółka akcyjna, uczniowskie kluby sportowe, inne Kluby zainteresowane działalnością Auto Moto Klubu Wrocławskiego które posiadają pełną zdolność do czynności prawnych bez względu na miejsce zamieszkania i obywatelstwo, deklarujące pomoc finansową i rzeczową dla Klubu będące realizować takową pomoc.
- Przyjęcie na poczet członków wspierających osoby fizyczne dokonuje Zarząd Klubu po przyjęciu deklaracji członkowskiej zgodnie z §16 punkt 1.
- Przyjęcie na poczet członków wspierających osoby prawne dokonuje Zarząd Klubu poprzez podjętą uchwałę.
- Członek wspierający w postaci osoby prawnej działa w Klubie za pośrednictwem oficjalnego przedstawiciela.
- Członek wspierający posiada jedynie głos doradczy.
- Członek wspierający ma prawo do korzystania z rekomendacji wystawionych przez Klub, używać jego znaków i barw za każdorazową jego zgodą oraz korzystać ze świadczeń wynikających z działalności Klubu.
- Członek wspierający ma obowiązek przestrzegania postanowień statutu i podjętych uchwał przez Zarząd Klubu oraz terminowe realizowanie świadczeń finansowych i rzeczowych a także działania dla dobra Klubu i nie podejmowania działań sprzecznych z jego celami i interesami.
- Członek wspierający w postawi osoby fizycznej ma obowiązek do regularnego opłacania składki członkowskiej zgodnie z §18 punkt 2
§21
Członkostwo w Klubie ustaje wskutek:
- Dobrowolnego wystąpienia zgłoszonego Zarządowi na piśmie.
- Określenia przez Zarząd z listy członków Klubu na skutek nieopłacenia składki członkowskiej lub zadeklarowanego świadczenia przez okres przekraczający rok kalendarzowy.
- Wykluczenia przez Zarząd Klubu z powodu:
a) Nieprzestrzegania statutu Klubu.
b) Nieprzestrzegania regulaminów wewnętrznych.
c) Nieprzestrzeganie uchwał podjętych przez Zarząd Klubu.
d) Szkodliwego działania na rzecz Klubu. - Likwidacji osoby prawnej.
- Utrata zdolności osoby prawnej i fizycznej do działań prawnych.
- Śmierć członka lub rozwiązanie Klubu.
§22
Za wzorowe wykonywanie swoich obowiązków oraz aktywny udział przy realizacji celów statutowych Klubu, członkowie na wniosek Zarządu mogą otrzymać następujące wyróżnienia:
- Pochwałę na piśmie.
- Nagrodę rzeczową lub pieniężną.
- Dyplom
- Nadanie tytułu: „Honorowy członek Auto Moto Klubu Wrocławskiego” po spełnieniu wewnętrznego regulaminu.
Poza wymienionymi wyróżnieniami, Władze Klubu mogą wystąpić do władz państwowych, władz organizacji i stowarzyszeń o nadanie odznaczeń i tytułów honorowych określonych w odrębnych przepisach.
§23
Za działalność naruszającą postanowienia niniejszego statutu, regulaminów wewnętrznych, uchwał podjętych przez Zarząd Klubu, działalność uwłaszczającą dobremu imieniu Klubu lub na jego pośrednią i bezpośrednią szkodę, Zarząd może nakładać na członków następujące kary:
- Upomnienie ustne
- Upomnienie na piśmie
- Nagana ustna
- Nagana na piśmie z ostrzeżeniem
- Zawieszenie w prawach członka Klubu na 2 lata.
- Wykluczenie z listy członków Klubu
O zastosowaniu kar wyżej wymienionych, Zarząd Klubu zawiadamia wszystkich członków poprzez podjętą uchwałę podczas nadzwyczajnego zebrania Zarządu.
§24
- Na nadzwyczajnym posiedzeniu Zarządu Klubu, na którym ma być podjęta uchwała o wymierzeniu kary na członka Klubu, zainteresowany powinien być poinformowany na piśmie przynajmniej siedem dni przed posiedzeniem w celu złożenia ustnych lub pisemnych wyjaśnień zaistniałej sytuacji.
- Uchwały w sprawie wymierzenia kary są prawomocne z chwilą ich podjęcia.
- O podjęciu stosownej uchwały, Zarząd zawiadamia osobę zainteresowaną w ciągu siedmiu dni od daty jej podjęcia.
- Zainteresowany może wnieść odwołanie od decyzji Zarządu w ciągu siedmiu dni od jej podjęcia.
- W przypadku braku znalezienia porozumienia, podjęcie decyzji na temat odwołania złożonego przez zainteresowanego wnosi się do programu najbliższego Walnego Zebrania Sprawozdawczego lub Sprawozdawczo-Wyborczego.
ROZDZIAŁ 4
WŁADZE KLUBU
§25
Władzami Klubu są:
- Walne Zgromadzenie
- Zarząd Klubu
- Komisja Rewizyjna
§26
Kadencja władz Klubu trwa 4 lata.
§27
Wybory do władz Klubu są tajne lub jawne. O decyzji dotyczącej tajnego lub jawnego głosowania decyduje Walne Zebranie.
§28
- Walne Zgromadzenie jest najwyższą władzą Klubu.
- Walne Zgromadzenie jest zwoływane przez Zarząd Klubu.
- O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad Walnego Zgromadzenia, Zarząd zawiadamia członków nie później niż 14 dni przez pierwszym terminem Walnego Zgromadzenia.
- Zgromadzenie obraduje tylko nad sprawami ujętymi w porządku obrad i tylko w tych sprawach może podejmować stosowne uchwały.
§29
Walne Zgromadzenie jest prawomocne w pierwszym terminie przy obecności co najmniej 1/2 liczby członków a w drugim terminie podanym na zawiadomieniu bez względu na liczbę obecnych na Walnym Zgromadzeniu. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów.
§30
- W Walnym Zgromadzeniu mogą brać udział:
a) Z głosem stanowiącym – członkowie honorowi i zwyczajni Klubu.
b) Z głosem doradczym – członkowie wspierający i osoby zaproszone. - W Walnym Zgromadzeniu udział można brać tylko i wyłącznie osobiście. Powyższy zapis nie dotyczy członków wspierających, będących osobami prawnymi, którzy udział mogą brać za pośrednictwem swoich przedstawicieli.
- Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie może być zwołane przez Zarząd przez podjęcie uchwały na wniosek:
a) Zarządu Klubu.
b) Komisji Rewizyjnej.
c) Co najmniej 2/3 liczby ogólnej członków Klubu. - Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie, Zarząd zwołuje w nieprzekraczalnym terminie 90 dni od daty podjęcia uchwały.
- Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie obraduje wyłącznie nad sprawami dla których zostało zwołane.
§31
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:
- Uchwalenie głównych kierunków i wytycznych dla prawidłowej działalności merytorycznej i finansowej Klubu.
- Uchwalenie statutu i jego ewentualnych zmian.
- Ustalanie tytułów honorowych i wyróżnień oraz ich regulaminów.
- Nadanie na wniosek Zarządu tytułów honorowych i wyróżnień zgodnie z §22 niniejszego statutu.
- Rozpatrywanie i zatwierdzenia sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej, wniosków zgłoszonych przez Zarząd i Komisję Rewizyjną i podejmowanie uchwał w tym zakresie.
- Udzielanie absolutorium ustępującemu Zarządowi na wniosek Komisji Rewizyjnej.
- Wybór członków Władz Klubu.
- Podejmowanie uchwał dotyczących rozwiązania Klubu i przekazania jego majątku.
- Rozpatrywanie odwołań członków Klubu.
Ustalenie aktualnej składki członkowskiej oraz wpisowego.
§32
- Z obrad Walnego Zgromadzenia sporządza się protokół, który podpisują:
a) Przewodniczący Walnego Zgromadzenia
b) Protokolant
Wszyscy członkowie Klubu mają prawo wglądu do protokołu.
§33
Zarząd jest władzą Klubu w okresie pomiędzy Walnymi Zgromadzeniami.
§34
- Zarząd składa się z 3-5 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie.
- W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym przewodniczący i członkowie Komisji Rewizyjnej, przewodniczący jednostek organizacyjnych oraz zaproszone osoby przez Zarząd Klubu.
- Organizację i tryb społecznej pracy Zarządu określa ustalony regulamin.
- Postanowienia Zarządu zapadają większością głosów przy obecności co najmniej 3 członków.
§35
- Kadencja Zarządu rozpoczyna się z dniem wyboru na Zgromadzeniu i kończy się z chwilą odbycia następnego Walnego Zgromadzenia.
- Zarząd Klubu składa się z:
a) Prezesa.
b) Skarbnika.
c) Sekretarza
d) Członków Zarządu dopełniających w ilości dopełniającej skład Zarządu. - Zarząd Klubu na pierwszym posiedzeniu, które powinno być zwołane przez Przewodniczącego Zgromadzenia w ciągu 7 dni od daty Walnego Zgromadzenia, na którym został dokonany wybór, wybiera spośród siebie Prezesa. Prezes kieruje pracami Zarządu.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes Klubu podając do wiadomości termin, miejsce i proponowany porządek obrad.
- Z posiedzeń Zarządu Klubu sporządzany jest protokół, który podpisuje Sekretarz Zarządu oraz Prezes Klubu. Na kolejnym zebraniu Zarządu, protokół powinien być zatwierdzony oraz mogą być do niego wniesione uwagi i sprostowania.
- Zarząd Klubu realizuje swoje zadania przez podejmowanie stosownych uchwał na swoich posiedzeniach, które odbywają się w ramach potrzeb lecz nie rzadziej niż raz na pół roku.
- Zakres pracy i obowiązków członków Zarządu jest regulowany przez wewnętrzne indywidualne regulaminy.
- Zarząd Klubu wybrany przez Walne Zgromadzenie ma prawo dokooptować nowych członków Zarządu na miejsce tych, którzy ustąpili lub których członkowstwo w Klubie ustało w liczbie nie przekraczających 1/3 liczby członków Zarządu pochodzących z wyboru Walnego Zgromadzenia.
§36
Do kompetencji Zarządu Klubu należą:
- Kierowanie działalnością programowo-statutową i gospodarczą Klubu.
- Zatwierdzanie sprawozdań i bilansów jednostek organizacyjnych i Klubu.
- Zarządzanie majątkiem Klubu oraz podejmowanie uchwał w sprawie nabywania, zbywania lub obciążania nieruchomości zgodnie z §49.
- Udzielanie pełnomocnictwa w zakresie bieżącej działalności gospodarczej Klubu oraz określenia wysokości zobowiązań do których są uprawnieni członkowie Zarządu Klubu i pełnomocnicy.
- Przyznawanie nagród i wyróżnień dla członków Klubu.
- Wybór delegatów do organizacji, których członkiem jest Auto Moto Klub Wrocławski.
- Zwoływanie i przygotowanie Walnych Zgromadzeń, ustalanie liczby i podziału mandatów wyborczych na jednostki organizacyjne Klubu.
- Składanie sprawozdania całokształtu działalności przed Walnym Zgromadzeniem.
- Uchwalanie składek członkowskich.
- Powoływanie i koordynacja pracy jednostek organizacyjnych Klubu oraz organów doradczych i konsultacyjnych.
- Członkowie Zarządu nie mogą pobierać wynagrodzenia za działalność w związku z pełnioną funkcją.
§37
- Prawo do reprezentowania Klubu przysługuje wszystkim członkom Zarządu.
- Oświadczenia woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych składają zawsze dwie osoby: Prezes oraz Skarbnik lub Prezes i Sekretarz lub Prezes i osoba upoważniona przez Zarząd.
- Zarząd może udzielić innej zaufanej osobie pełnomocnictwa do dokonywania czynności prawnych związanych z kierowaniem wydzieloną komórką organizacyjną Klubu a także do dokonywania czynności określonego rodzaju.
§38
Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Klubu.
§39
- Komisja Rewizyjna składa się z 2 członków.
- Komisja Rewizyjna spośród siebie wybiera Przewodniczącego i Sekretarza.
- W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić członkowie zatrudnieni w Klubie.
- Posiedzenia Komisji Rewizyjnej odbywają się w miarę potrzeb lecz nie rzadziej niż raz na pół roku.
- Komisja Rewizyjna określa regulamin swojej pracy.
- Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają większością głosów.
§40
Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należą:
- Przeprowadzenie okresowych, przynajmniej raz w roku kontroli całokształtu działalności Klubu ze szczególnym uwzględnieniem działalności finansowej i gospodarczej oraz występowanie z wnioskami pokontrolnymi do Zarządu.
- Składanie sprawozdań swojej działalności Walnemu Zgromadzeniu oraz zgłaszanie wniosku o udzielenie przez Walne Zgromadzenie absolutorium ustępującemu Zarządowi.
§41
- Członkowie Komisji Rewizyjnej sprawują swoje funkcje społecznie.
- Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział we wszystkich zebraniach Zarządu z tylko i wyłącznie głosem doradczym.
§42
Komisja Rewizyjna wybrana przez Walne Zgromadzenie ma prawo dokooptować nowych członków Zarządu na miejsce tych, którzy ustąpili lub których członkowstwo w Klubie ustało w liczbie nie przekraczających 1/2 liczby członków Zarządu pochodzących z wyboru Walnego Zgromadzenia.
ROZDZIAŁ 5
STRUKTURA ORGANIZACYJNA KLUBU
§43
- Struktura organizacyjna Klubu obejmuje:
a) Władze Klubu według rozdziału IV niniejszego statutu.
b) Jednostki organizacyjne powołane przez Zarząd Klubu. - Jednostki organizacyjne powołane przez Zarząd Klubu to:
a) Oddziały
b) Komisje
c) Sekcje skupiające członków Klubu zgodnie z ich zainteresowaniami i odpowiednią dziedziną działalności statutowej na rzecz Klubu - Pracami jednostek organizacyjnych kieruje Przewodniczący lub Kierownik Sekcji wybrany przez Zarząd Klubu.
- Kadencja jednostki organizacyjnej trwa równolegle z kadencją Władz Klubu.
- Szczegółową strukturę oraz zakres i tryb pracy jednostki organizacyjnej określa regulamin przez nią opracowany i zatwierdzony przez Zarząd.
- Jednostki organizacyjne tworzone są z inicjatywy i na wniosek co najmniej dwóch członków Klubu.
ROZDZIAŁ 6
FUNDUSZE I MAJĄTEK KLUBU ORAZ ZASADY GOSPODARNOŚCI FINANSOWEJ
§44
- Na fundusze i majątek Klubu składają się:
a) Nieruchomości i ruchomości
b) Składki członkowskie i wpisowe
c) Dochody z organizowanych imprez i zawodów
d) Dochody z własnej działalności gospodarczej
e) Środki finansowe przekazywane na zlecone Klubowi wykonane zadania.
f) Darowizny, spadki, zapisy oraz środki przekazane na działalność statutową.
g) Dochody z lokat i obrotu papierami wartościowymi.
h) Dochody z ofiarności publicznej
i) Dochody z majątku, wartości niematerialnych i prawnych.
j) Wszelkie pozostałe dotacje - Dla realizacji celów statutowych określonych w §12, Zarząd Klubu może tworzyć fundusze celowe.
- Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.
ROZDZIAŁ 7
ZMIANA STATUTU I ROZWIĄZANIE KLUBU
§45
- Zmiany statutu Klubu mogą nastąpić za pomocą podjętej uchwały Walnego Zgromadzenia, podjętej drogą zwykłego głosowania.
- Propozycje zmian statutu należy składać na piśmie w biurze Klubu co najmniej 3 miesiące przed terminem Walnego Zgromadzenia.
§46
- Rozwiązanie Klubu wymaga podjęcia uchwały przez Walne Zgromadzenie przy obecności co najmniej 1/2 ilości członków Klubu.
- Uchwała o rozwiązaniu Klubu powinna określać tryb likwidacji z uwzględnieniem przepisów Prawa o Stowarzyszeniach oraz przeznaczenia majątku po pokryciu zobowiązań
Statut zatwierdzono dnia 28 października 2018 roku.